Kunstnerne maler Bo Henriksen (HenriXen Kunst) og kunstner Iben Jakobsen (skulptur/skrotkunst).

Fernisering

lørdag den 24. februar kl. 13.00-16.00, dog åbner vi dørene kl. 10.00.

Vi byder på et glas og musikalsk underholdning ved Niels Elberling, klaver m.fl. i forbindelse med ferniseringen.

Kom og mød kunstnerne, som vil være tilstede ved ferniseringen.

Udstillingen åbner fredag den 23. februar kl. 15.00-18.00.

Kunstner Iben Jakobsen - skulptur/skrotkunst
Frederikssund kunstforening udstilling 2024

Iben Jakobsen er fascineret og inspireret af kasserede objekter og materialer - gerne noget der er mærket af "tidens tand".
Rust og buler er gode udgangspunkter. Genstandene sættes sammen til tableauer, som – meget vigtigt - i sammenhæng med titlen afspejler tidens hændelser.
Meget gerne med et strejf af humor. Det narrative er det essentielle i værkerne, men det er materialerne, der sætter fortællingen i gang.

Hun arbejder også med bronze støbning, maleri og smykkekunst. Er med i et værkstedsfællesskab i Hillerød. og har desuden et privat værksted. Uddannelsen har hun i udstrakt grad fra højskoler. Især fra Holbæk Kunsthøjskole gennem mange år. Siden hun var ret lille, har hun samlet på små dimser og dippedutter. Heldigvis eksisterer dele af denne samling stadig!

Førsteprisen går til Iben Jakobsens serie af værker, der giver et stærkt originalt bud på en række kontemporære skulpturer.

Maler Bo Henriksen (HenriXen Kunst)
Frederikssund Kunstforening

Bo Henriksen, en kunstner, der bringer farver og følelser ind i dit liv. Han inviterer dig til at udforske sine værker, der er skabt med omhu og dedikation. Siden 1995 har han haft privilegiet af at arbejde som professionel billedkunstner, og maler med kvalitetsakryl på lærred.

Hos Bo Henriksen handler kunst om den personlige forbindelse. De skal tale direkte ind til følelser og skabe personlige associationer og oplevelser. Hans kunst har vakt opsigt og blevet værdsat af virksomheder og private både i Danmark og i udlandet.

Hvert penselstrøg repræsenterer hans lidenskab og kreativitet, og hvert værk har sin egen unikke historie at fortælle. Lad dig inspirere af hans malerier og fordyb dig i denne kunstneriske rejse, hvor farver, former og følelser mødes på lærredet.

Fortælleaften med kunstneren:

Tirsdag den 5. marts kl. 19.00, her kommer Iben Jakobsen og fortæller om sin kunst i Langes Magasin. Vi byder på kaffe og kage. Kage sponsoreres af: Sanne’s Kaffé.

Lørdag den 10. februar kl. 10-14, kan man opleve ”Som et møl mod flammen” – Martin Bigum & J. F. Willumsen på Willumsens Museum. Udstillingen åbnes af kunstner Martin Bigum og kunsthistoriker Merete Sanderhoff . Billetter bestilles via museet – tilmelding senest 6. februar. 10 - 14.

Er du forhindret i at deltage i ferniseringen, så kan udstillingen ses indtil søndag den 10. marts 2024.

Nyhedsbrev

Vi inviterer gerne både medlemmer og gæster til ferniseringer.
Skriv dig op til nyhedsbrevet og få invitationer til vores udstillinger og arrangementer

Vi spammer ikke! Læs mere i vores privatlivspolitik